سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث- جواد عزیزی: مرد شیاد که با تاسیس یک شرکت کاغذی از 2 هزار جویای کار کلاهبرداری کرده بود، زمانی که برای برداشت پول‌هایش به بانک رفته بود، در محاصره پلیس گرفتار شد.

اواخر فروردین‌ماه گذشته، گزارشی در اختیار پلیس آگاهی کرمانشاه قرار گرفت که از کلاهبرداری یک شرکت ساختمانی از جویندگان کار در این استان حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود: مردی با تاسیس یک شرکت صوری و چاپ آگهی استخدام، اقدام به فریب جوانان جویای کار کرده و به بهانه استخدام آنها در پروژه‌های ساختمانی در چند استان کشور، مبالغ مختلفی از طعمه‌هایش دریافت کرده است.

با این گزارش، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی درخصوص این پرونده آغاز شد.

ماموران در تحقیقات اولیه دریافتند مرد جوان، بعد از ثبت یک شرکت ساختمانی، به سراغ یکی از روزنامه‌های محلی استان رفته و با پرداخت مبلغی اقدام به چاپ آگهی استخدام در شهرهای مختلف کشور، کرده بود.

او در این آگهی از جویندگان کار خواسته بود برای استخدام در این شرکت مبلغ 6هزار تومان به یک شماره حساب بانکی واریز و مدارک شناسایی خود را نیز به یک آدرس پستی که در آگهی چاپ کرده بود، ارسال کنند. اما در حالی که حدود 2 هزار نفر فریب وعده‌های این مرد را خورده و به حساب شخصی او پول واریز کرده بودند، از استخدام در این شرکت خبری نشده است.

با این اطلاعات، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد اما زمانی که ماموران به آدرسی که در آگهی استخدامی درج شده بود، رفتند، متوجه شدند که این آدرس اشتباه است و هیچ شرکتی در آنجا فعالیت نمی‌کند.

در حالی که نخستین مرحله از تحقیقات با بن بست مواجه شده بود، ماموران این بار عازم بانکی شدند که مرد کلاهبردار در آنجا حساب باز کرده و شماره این حساب را در آگهی استخدامی منتشر کرده بود.

وقتی مشخص شد صاحب حساب مردی به نام احمد است، نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت و ماموران که احتمال می‌دادند وی برای برداشت پول‌هایی که به حساب او واریز شده به بانک مراجعه خواهد کرد، به کمین او نشستند.

چند روز بعد در حالی‌که تعقیب و مراقبت‌های پلیسی ادامه داشت، مرد کلاهبردار به بانکی در کرمانشاه رفت تا از حساب بانکی‌اش پول برداشت کند. به این ترتیب، ماموران که بانک را زیر نظر گرفته بودند، وی را شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ امیدی- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه- با بیان این خبر گفت: متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به راه‌اندازی شرکت صوری و کلاهبرداری از 2 هزار جوان جویای کار اعتراف کرد و مدعی شد که با مطالعه آگهی‌های استخدامی در روزنامه‌ها به فکر کلاهبرداری از طعمه‌هایش افتاده و بعد از آنکه به راحتی توانسته شرکت مورد نظرش را ثبت کند، نقشه خود را عملی کرده است.

وی با هشدار در زمینه فعالیت‌ شرکت‌های کاغذی، از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه آگهی استخدام، قبل از ارسال پول، حتما از معتبر بودن این شرکت‌ها مطمئن شوند و در صورت روبه‌رو شدن با موارد مشکوک، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 80128

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز